A Komplex Instrukciós Programot 6 éve vette át az iskolánk a Vodafone támogatásával a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolától. Kovácsné Dr. Nagy Emese vezetésével 5 éven át történt az utókövetés.
Ezen idő alatt közel 2000 vázlatot állított össze a tantestület, s a gyerekek ugyanennyi KIP-es órán vettek részt. A mi iskolánk minta a többi iskola számára.
A program tartalmazza a KIP-et, a táblajáték órákat, a differenciált órákat és a Generációk Közötti Párbeszédet (GKP).
A KIP-es órán a tanulóink 4-5 fős csoportokban dolgoznak. A csoportok a napi tananyaghoz kapcsolódóan különböző nyílt végű feladatot kapnak. Ezeknek a feladatoknak több megoldása is lehetséges, többféle képességet megmozgatnak. A csoportmunka elkészítésére szánt idő 15-20 perc. A gyerekek – a megoldás közben – megtanulnak kulturáltan vitatkozni, érvelni, miközben felhasználják a tanórán tanultakat és a gyakorlatban alkalmazzák, elmélyítve vele a tudásukat. Mindenki figyel, mert a feladatok érdekesek, felkeltik a gyerekek tudásvágyát. Az óra játékosnak tűnik az izgalmas feladatoknak köszönhetően, így a gyerekek szívesen, szinte játszva tanulnak. A közös munka öröme igazi közösséggé kovácsolja őket.
A csoportfeladatot egyéni, névre szóló feladatok követik, melynek összeállításánál a tanulók képességeit vesszük figyelembe. Ezáltal valósul meg a differenciálás, tehetséggondozás.
Minden tanulónak sikerélménye van, mert a tudásával, munkájával hozzájárult egy közös munka sikeréhez.
A tanórák 15-20 %-ban alkalmazzuk ezt a módszert.
A gyerekek az órák során megtapasztalják, amit mi is vallunk: